Back in Sweden

Nu har jag varit hemma i Sverige en vecka efter många om och men. Det finns nog många som tycker att man är helt dum i huvudet som åker hem från värmen, festerna och alla turister. Men jag tycker att det var bra gjort av mig att stanna på Rhodos i 10 veckor. Dom första 6-7 veckorna var nog bland dom roligaste jag varit med om. Men att festa varje dag och sova bara några timmar varje natt är väldigt slitsamt efter ett tag. En liten del av mig ångrar mig men det är bara för att jag saknar alla underbara människor där nere, alla som jag jobbade med. Men det är inte långt kvar tills ni också kommer hem så snart ses vi igen! Det var iallafall en riktigt rolig upplevelse och jag skulle inte banga på att göra något sånt nästa sommar igen. Det är skönt att komma bort från Sverige ett tag men det är lika skönt att komma hem igen. Men om inte alla i personalen hade åkt hem då och då hade jag förmodligen också stannat kvar hela sommaren. Men det åkte hela tiden hem personal, människor som man verkligen tyckte om, och det är faktikst jobbigare än vad man tror. Det är också jobbigt att höra hela tiden att folk planerar på att åka hem. Det får en själv att börja fundera på varför alla andra vill åka hem, är det verkligen så dåligt som dom säger eller vad är det? Själv åkte jag hem av dessa orsaker: Trött på alla fulla turister, trött på att dricka varje kväll (det är ju inte så roligt att hänga med fulla turister om man själv är nykter), många som man tyckte om åkte hem (påverkar en väldigt mycket), tröttnade på att det alltid var samma sak, det hände liksom aldrig något nytt. Men sen finns det ju saker man saknar som man aldrig trodde man skulle sakna. Jag saknar t ex vårat skabbiga hotell Helena (mysiga nr 14), gratis drinkarna i baren (den goda polkagrisdrinken) och jag saknar ibland alla jobbiga låtar som spelades om och om igen. Men det känns ändå inte värt att stanna kvar bara för det. Det känns skönt att vara hemma i Sverige igen, hem till Målargatan och familjen. Men jag funderar istället på att kanske sticka iväg nån annastans att jobba, till något annat land? Jag känner iallafall att jag inte tänker stannar kvar i Västerås den här hösten, även fast det är skönt att vara hemma som sagt så tröttnar man ganska fort på att man ser samma människor hela tiden. Jag har lite alternativ som t ex Thailand, Australien och Norge så ska kolla vidare på det och se vart man hamnar. Men just nu är jag hemma och är arbetslös eller arbetssökande med finare ord. Ganska skönt att vila upp sig efter 10 hårda veckor på Rhodos. Nånting jag verkligen saknar är värmen, stränderna och havet, riktigt underbart! Det var riktigt kul att träffa så mycket härliga turister, alla var så himla glada och trevliga. Men även fast jag valde att åka hem så var det bland dom bästa veckorna i mitt liv, lätt! Men det är väl lika bra att åka hem när man är på topp istället för att stanna kvar tills man inte orkar mer. Ha det så bra på Rhodos och ta hand om er,





Puss & kram / Montana

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Och vad roligt att du kommit hem, (tycker jag iaf :P) för då kanske vi kan ses snart? :) Saknar dig!! Puss Anna L

2009-08-03 @ 19:32:34
Postat av: Anonym

såg din kommentar hos sandrajonssons.blogg.se =)

fin blogg.

2010-03-20 @ 21:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0